کارآفرینی، استارت اپ، نوآوری

برای ساختن یک استارت اپ جای مناسبی اومدید. :)

برای ساختن یک استارت اپ جای مناسبی اومدید. :)

ایده های برکت محور در رویداد ایکاب

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۳ ب.ظ


رویج کارآفرینی، تلاشی برای توسعه فرهنگ، اندیشه و اقدامات کارآفرینانه در بین افراد و گروه‌های مختلف جامعه است. در رهیافت‌های توسعه کارآفرینی، ایجاد فضای کارآفرینانه در جامعه یک هدف بلندمدت است حال آنکه در کوتاه‌مدت، اهدافی نظیر افزایش انگیزه، توانمندی، مهارت و تمایل افراد برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای کارآفرینانه و افزایش حمایت‌های اجتماعی از کسب‌و‌کارهای مخاطره‌آمیز مد نظر قرار دارد. بدیهی است در این راستا مسئولیت و نقش بی‌بدیل نهادهای علمی و آموزشی نظیر دانشگاه‌ها بیش از دیگرآحاد جامعه خواهد بود. به جهت نقش و رسالت عظیم مجامع دانشگاهی در اعتلای فرهنگ کارآفرینی و به عنوان یک الزام و ضرورت انکار‌ناپذیر درخط مقدم طلایه‌داران راستین و حامیان حقیقی این حرکت تعالی‌آفرین باید حضور فعال داشته باشند تا در کنار دیگر نهادها و مراکز اثربخش و کارآمد جایگاه شایسته ایران اسلامی در پیشرفت اقتصادی محقق شود.
با این رویکرد پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری و معاونت جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با همکاری مدیریت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان اقدام به طراحی و اجرای رویدادی کارآفرینی ایکاب (مخفف اولویت، ایده، کار و برکت) کرده‌‌اند.
با توجه به دیدگاه سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، در برنامه‌های ترویج کارآفرینی به سه جنبه ذیل پرداخته شده است:
 افزایش علاقه و انگیزه در افراد؛ که نیازمند آگاهی نسبت به فرصت‌های شغلی و جذاب‌بودن آنها برای افراد است. در این زمینه معرفی الگوهای موفق می‌تواند بسیار اثربخش باشد.
 دسترسی به عوامل فرصت‌ساز؛ شامل دسترسی به منابع اطلاعاتی برای یافتن ایده‌های کسب‌و‌کار، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، تماس با صاحبان کسب‌و‌کار، زیرساخت‌های حمایتی مورد نیاز کارآفرینان، مشوق‌ها و حمایت‌های مالی.
 کسب مهارت‌های مورد نیاز؛ شامل مهارت فنی و مهارت مدیریتی. این مهارت‌ها از طریق برنامه‌های آموزشی و تجربه و یا از طریق فراگیری تجارب دیگران به‌دست می‌آید.
بر این اساس، سه هدف اساسی در برنامه‌های ترویج کارآفرینی را می‌توان انگیزش، مهارت‌آموزی و فرصت‌سازی دانست.
مهلت ثبت‌نام در رویداد ایکاب تا ۱۰ آذرماه است و پس از آن تا ۱۶ آذرماه فرصت‌ها و چالش‌ها بیان می‌شوند. در روزهای ۱۱ و ۱۲ آذرماه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و ایده‌ها نیز در روز ۱۷ آذرماه طرح می‌شوند تا در همین ۱۴ ایده برتر انتخاب شوند و فرآیند تیم‌سازی برای آنها صورت پذیرد. در روز ۱۸ آذرماه تیم‌ها به صورت اولیه ایده‌های خود را ارائه می‌دهند. 
همچنین از ۱۹ تا ۲۶ آذرماه مراحل پیش‌شتابدهی، داوری‌های اولیه و نهایی انجام می‌شود و در پایان تیم‌های منتخب جهت تجاری‌سازی ایده خود حمایت می‌شوند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۲
داوود گودرزیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی