کارآفرینی، استارت اپ، نوآوری

برای ساختن یک استارت اپ جای مناسبی اومدید. :)

برای ساختن یک استارت اپ جای مناسبی اومدید. :)

یکی از مهم ترین سوالات که به شخصه ذهن من را مدتی است گرفتار خود کرده است این مساله است که چرا اکوسیستم فراگیر استارت اپی در ایران شکل نمیگیرد؟ چرا به غیر از تهران هیچ شهری در ایران با انبوه درخواست ها برای تاسیس استارت اپ رو برو نیست؟ چرا اکثر شتاب دهنده ها در شهر تهران مستقر هستند؟

برای سوال های بالا چند جواب می تواند وجود داشته باشد:

1- فرهنگ رایج مردم ایران هنوز مشتاق استفاده از تکنولوژی برای زندگی راحت تر نیست! یعنی بسیاری از مردم ایران از اینترنت بیشتر به عنوان یک ابزار سرگرمی استفاده میکنند. به همین دلیل ایجاد استارت اپ ها در بسیاری از شهر های ایران صرفه اقتصادی ندارد.

2- هنوز بسیاری از دانشجویان ایرانی به خصوص مهندسین کامپیوتر ذهنیت مناسبی نسبت به مقوله کار افرینی و ایجاد استارت اپ ها پیدا نکرده اند. بسیاری از جوانان ایرانی ترجیح می دهند کارمند باشند تا کار افرین!

3-فضای اقتصادی ایران به صورت کلی نامطمئن و ناپایدار است به همین دلیل در این شرایط ناپایدار بسیاری از جوان ها علاقه ای به ریسک کردن و راه اندازی کسب و کار مستقل خود ندارند.

4-میزان تمایل مردم ایران در شهرهای غیر از تهران به استفاده از خدمات اینترنتی و پرداخت پول برای خدمات بسیار اندک است به همین دلیل نفس فعالیت در این حوزه سود اور و قابل اعتنا نیست.

5- فرهنگ حاکم بر دانشگاه ها دانش جویان را تشویق به کار افرینی و ایجاد کسب و کار نوپا نمیکند.

6- زیرساخت های کارافرینی مثل شتاب دهنده ها و رویدادهای استارت اپ ویکند در ایران ضعیف هستند و اصولا جایی برای فعالیت های کار افرینی در شهرهای مختلف ایران تعبیه نشده است.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۵
داوود گودرزیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی